11.03.01

satan, det är redan mars, vilket betyder att jag skulle åka hem om cirkus 3 månader och 2 veckor. kommer förmodligen inte att hända, ledsen, men kan nog inte lämna detta fantastiska land tidigare än tvunget.

funderar på hur jag ska förklara de tre senaste dagarna ute på great barrier reef med simpla ord. för fan vad det var spektakulärt. bodde på en riktigt soft båt, vi var runt 30 dykare, fick överdrivet god brekkie/lunch/snack/dinner varje dag, hade totalt 10 dyk och vi dök mellan 3-4 gånger varje dag. vår livsstil var sova, dyka, äta, sova, dyka, äta - med andra ord fett jäkla nice, haha. hade ett underbart crew, trivdes som fisken i vattnet, lol. gjorde ett NIGHTDIVE också, var nära på att banga men nä, jag hoppade i vattnet med all gear 7:30 pm rätt ner i becksvart vatten som jag visste kryllade av feta fiskar och värst av allt - grey reef sharks. hade spanat från båten tidigare och sett flera stycken så alla visste vad kvällsdyket hade att erbjuda! har nog aldrig varit så skakis/livrädd i hela mitt liv, hade en liten flashlight, de första 10 minuterna tittade jag på min dive:buddy Jill och fokuserade på hur man gjorde när man andades. vi var 10 st totalt med två instuktörer - Jill var en av dem så vi låg sist av alla i gruppen. höll oss runt båten, cirkulerade runt & efter ett tag kunde jag slappna av och faktiskt njuta av situationen. såg en massa feta fiskar, var en meter från en haj, alltså det var e-eeeepic. kommer aldrig glömma dessa dagar! avslutade med en utgång igår tillsammans med hela crew:et, went loco och hade redigt kul. SÅ BÄST & VÄ-ÄÄÄÄRT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0