13:20

Tja. Hejsan. God dag. Trevligt att höras vid igen!

Jag sitter i köket, dricker sodastream-vatten och försöker komma underfund om hur jag ska kunna förklara hur dansk-dagarna har varit.  Vädret suger som fan, det är snö/slask/regn ute och jag vill helst krypa ner under täcket där jag kan få ta igen alla saknade timmar av sömn.

Men, vi har varit på väg mot Idre i två dagar. Det kändes som minst en vecka då vi fick genomgå guidningar i bland annat Grycksbo Paper AB med en snubbe som hade fetaste dialekten som bjöd på bulle och LOKA. Sen ut i "skogen" mellan Grycksbo och Bjursås där en ersättare till Svante dök upp och gjorde oss besvikna & åt lite korv. Sen kollade vi in Trängslet, en stor damm eller något som var lagom intressant. Ett par tre timmar innan vi kom till skithålet Särna där vi fick ännu mera mat och bodde i bystugan där alla till slut hatade två svenskar och några danskar som aldrig ville gå och sova HEHE.    Och detta var bara en dag. Sen åkte vi skidor & snowboard i Idre där snön var jobbig men vädret var underbart. De svarta backarna var opistade och alla ramlade och gjorde volter på underliga vis, men vi kom fram levande till bussen som tog oss hem. En kväll i Kålgårn med en scout-gjord-eld och skumfiduser. Trevligt.  Lördagen då alltså. Igår var vi på skolan hela dagen, tränade inför kvällen och skrev om bla. turism i Dalarna med danskarna, hade übertrevligt på kvällen när vi hade knytis & fick se på sång och teater. Vi gjorde Rövluvan och skrattade mer bakom skärmarna än vad publiken gjorde, hihi.  Fick även se Henry på Pottan framgjord på svenska av danskarna, det var helt klart bäst.   Imorse kl. 07:34 rullade ett gäng danskar iväg från stationen,  som tur var så glömde de inte Flemming aka. Flummer. Jag åkte hem och sov till halv 12.

Puh'  hoppas ni orkar läsa. Jag har haft det suveränt. Nu ska jag plugga matte i hopp om att få godkänt på provet imorgon. Hörs senare, puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0