she's not mee

22:50

Vet inte varför jag är uppe, är helt sjukt trött & jag har någon slags växtvärk i benen? Hm, ett förevigt mysterium. Jag växer inte särskilt mycket nu för tiden har jag för mig...

Chill onsdag. Efter skolan hade jag planerat en fika med Elina, det blev det minsann & tillsammans med Marielle samt två klasskompisar till henne på Pralinen. Trevligt var det! Sen tog vi lite bussturer och så vidare innan jag, Elina och Marielle gick hem till M och kollade på en grymt konstig - men underbart rolig - film. Skrattade och hojtade fram till tjugo i åtta då jag inser att min buss hem inom en timme går om, ja, fem minuter. Så, om du möjligtvis var på stan mellan tiden 19:40 till 19:43 så kan du ha sett en andfådd, oattraktiv tjej i high heels på språng mot östra hamngatan där bussen stod.  Och jajemen, jag hann med bussen, bra som jag är hahaha!

Det där med bussar och jag är en lång, ganska misslyckad historia som aldrig vill vända till det positiva. Antingen missar jag bussen, springer efter bussen, hinner med bussen i sista sekund, gör bort mig på bussen eller skriker på bussen så alla tittar på mig. Yes, faluns bussar & jag är inte good together. Inte direkt soulmates om vi säger så.  Dock tycker jag att felet inte alls ligger på min sida, nej, bussarna borde komma i tid och inte tre minuter innan så man missar den. Och busschaffisarna ska hålla ögonen öppna efter desperata människor i nöd som taktiskt nog springer efter bussjävelen och viftar med busskortet. Varför inte bara stanna liksom? Ja. Felet ligger då aldrig på min sida. Tack och godnatt everybody.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0