sthlm.

Hej på er.  Nu har jag kommit hem från Sveriges finaste stad & det har varit sweet som fan. Jag & Amelie har haft lite sister-time & efter bara 24 timmar började vi få slut på samtalsämnen, haha. Men det var nice hur som helst.

Fredagen började med tidig tågresa där jag slocknade som en trasig lampa, amelie underhöll sig själv med att ta kort på mig. När vi var framme runt 10:30 slängde vi in väskorna centralen & kirrade godaste vanilla lattén från EspressoHouse, mums! Hämtade  sen lägenhetsnyckel vid kungsgatan & började sen göra staden osäker! Vi tog oss hem till Odenplan senare på kvällen med många kassar & tunnare plånböcker. Chillade på uteplatsen framåt sena timmen och sov lagom gött efter den dagen.

Lördagen tillbringades med promenad & shopping på stan, nu började fötterna ta stryk alltså, likaså plånböckerna denna dag så det blev en massa mer idag också. Såg en massa falubor, förstår inte slumpen varje gång jag är i storstaden alltså haha, det är skrattretande!  Vi kom hem till lägenheten vid 6-tiden och gick till CiaoCiao för att knäcka en god pizza-middag med öl - snubben trodde att jag var gammal eftersom att kunde beställa helt själv, oj oj oj, haha! Vi drog in till Kungsan och The Voice vid nio-tiden och checkade sista timmen med resten av folket som var där. Galet mycket folk.  Skulle ha dragit vidare men våra fötter & sinnen var trötta så vi tog tunnelbanan hemåt. 

Söndagen var städa, packa, skynda-skynda, innan tåget gick 11:45.  Vi åkte första klass & grejer så det var fan inte helt fel. Var inte trött så det fick bli underhållning med iPod, kladda på tågbiljett och lite sånt där. Nu e jag alltså hemma & är sjukt nöjd över helgen med fetaste bagaget och kass ekonomi. Bilder kommer på bilddagboken va om ni vill se.





Svart tee, H&M. Turkos tee, Monki. Armband, H&M. Örhängen, Glitter. Solglajjor, Urban Outfitters. Lila sjal, H&M. Andra sjalar, Beyond Retro. Jeans, Weekday. Orange-röd fodralklänning, Monki. Svart tubklänning, VilaSen blev det även en väska från Veromoda och underkläder, H&M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0