not OK.

Alla har ju sina fobier eller rädslor överhuvudtaget, och de flesta vet att jag avskyr spindlar - stora som små, alla är äckligaste i världen. Sen ere ju en annan sak;  jag gillar inte att bada i hav/sjöar och jag hatar verkligen sjö-bottnar. Inte själva badandet i sig, det är ju helt underbart att snorkla runt i havet, men på sätt & vis i alla fall.

Jag läste på Storstadspojkens blogg - & JA, jag läser blondinbellas killes blogg, håna på du! - detta:  


En sex centimeter lång vithajstand har funnits i Storbritannien i norra Wales. Tanden har undersökt av lokala marinbiologer och tros tillhöra en fullvuxen individ på hela sex meter. Det här är ytterligare ett bevis på att hajarna rör sig norrut, vanligtvis finns de utanför Australiens, USA:s och Sydafrikas kuster men förmodligen som en effekt av den globala uppvärmningen rör sig de stora rovdjuren längre och längre norrut. När hittar vi de första vithajständerna i Sverige?

Så, min andra fobi är att stöta på en sån där liten firre i havet när jag plaskar runt med min lilla snorkel eller paddlar runt med fötterna i Varpan-sjön här i Stennäset. Om det nu blir så att en liten marinbiolog-snubbe hittar en haj-gadde så sätter jag inte min fot i vatten igen om det nu inte gäller min egen dusch eller badkar.  Ere någon som håller med mig eller?  Typ; hej fet-haj, kom och ät upp mitt huvud till frukost.  Nae, det är läskigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0